Användarvillkor för WeConnect

ANVÄNDAR- OCH LICENSAVTAL (2024:1)

Vi på WeSoft tillhandahåller kundportalen WeConnect till revisions- och redovisningsbyråer (Byråer). Som ett led i vår strävan efter att alltid förenkla för dessa Byråer och deras kunder (Slutkund) för att effektivisera revision och andra tjänster.
I detta användar- och licensavtal hittar du som Slutkund förutsättningarna för användandet av kundportalen. Du är alltid välkommen att kontakta oss på WeSoft om du har några frågor.

    1. INLEDNING

      1. Syftet med Kundportalen är att du som Slutkund ska kunna tillhandahålla dokumentation och information som efterfrågats av din anlitade Byrå inom ramen för ett Uppdrag med Byrån. Du som Kund är medveten att dokumentation och information kommer att användas av din Byrå för detta ändamål.
        Avgift för att använda kundportalen
      2. WeSoft har avtal med Byrån om avgift för portalen. Som Slutkund debiterar WeSoft ingen tillkommande avgift. Eventuell avgift för din access till tjänsten kommer i förekommande fall avtalas mellan dig som Slutkund och din Byrå, som en tilläggstjänst till det Uppdrag Byrån utför åt dig som Slutkund.
        Avtal med WeSoft
      3. Genom att använda kundportalen WeConnect (”Kundportalen”) godkänner du som Slutkund detta användar- och licensavtal (”Avtalet”) med tech by wesoft (org. nr 559341-1415).
      4. Användandet av Kundportalen förutsätter att du, eller den huvudman du agerar på uppdrag av, har tecknat ett uppdragsavtal med en Byrå för ett revisionsuppdrag eller andra tjänster (”Uppdrag”) som har avtal med WeSoft. Har du inte tecknat ett uppdragsavtal med sådan Byrå är du inte behörig att använda Kundportalen och ska omedelbart upphöra att använda Kundportalen.
        Ändringar av detta Avtal
      5. WeSoft kan emellanåt ändra detta Avtal. Eventuella ändringar som inte är av redaktionell art meddelas via Kundportalen, eller med andra medel, för att ge dig möjligheten att granska ändringarna innan de träder i kraft. Ändringarna kommer inte vara retroaktiva. Om du motsätter dig någon ändring ska du upphöra att använda Kundportalen och avsluta ditt användarkonto. Din fortsatta användning av Kundportalen efter att vi publicerat eller skickat ett meddelande om ändringar i dessa villkor betyder att du godkänner de ändrade villkoren i sin helhet från och med det datum de börjar gälla.
        Användares behörighet
      6. Genom detta Avtal intygar du att du som användare är behörig att använda Kundportalen och företräda dig som Slutkund samt inom ramen för tecknat uppdragsavtal beställa tjänster från er anlitade Byrå.
  1. VILLKOR FÖR ANVÄNDNING (”FAIR USE”)
    1. Du som Slutkund får tillgång till Kundportalen för det ändamål som Kundportalen är framtagen för. Kundportalen får endast användas för lagliga ändamål.
    2. Du som Slutkund har inte rätt att störa prestandan, eller belägga orimlig belastning, på Kundportalen (t.ex. skräppost, nekande av tjänst-attack, virus, insamlingsalgoritmer).
    3. Du som Slutkund ska använda kommersiellt rimliga åtgärder för att säkerställa att Kunddata är fri från virus, trojaner, maskar eller annan programvara eller kod som kan skada Kundportalen.
  2. ÅTKOMST TILL KUNDPROTALEN
    1. WeSoft förbehåller sig rätten att ändra, stänga av eller avsluta Kundportalen.
    2. WeSoft förbehåller sig rätten att begränsa, stänga av eller avsluta Slutkunds åtkomst till Kundportalen om du bryter mot detta Avtal, lag eller missbrukar Kundportalen utifrån bestämmelserna i avsnitt 2 (Villkor för användning). Vidare förbehåller sig WeSoft rätten att begränsa, stänga av eller avsluta ditt konto om vi misstänker att du har förlorat kontroll över ditt användarkonto.
  3. IMMATERIELLA RÄTTIGHETER
    1. Slutkunden eller användare får inte kopiera, ändra eller på annat sätt hantera programvara eller annat material som hör till Kundportalen, inte heller överlåta eller upplåta rätt till sådan programvara eller material till annan, om det inte skriftligen har avtalats med WeSoft.
  4. KUNDDATA
    1. WeSoft kan inte lova att lagra eller fortsätta visa information och dokumentation som du lagt upp eller som uppkommer som resultat av din användning av Kundportalen (”Kunddata”). Kundportalen är ingen lagringstjänst. Du samtycker till att vi inte har några skyldigheter att lagra, underhålla eller tillhandahålla en kopia på Kunddata som du eller andra tillhandahåller, förutom i den mån det krävs av uppdragsavtalet eller tillämplig lag.
    2. Slutkunden ansvarar för att Kunddata inte bryter mot lag, t.ex. immaterialrätt eller personuppgiftslagstiftning.
  5. DATASÄKERHET
    1. WeSoft vidtar lämpliga tekniska och organisatoriska åtgärder för att säkerställa en lämplig säkerhetsnivå för Kunddata.
  6. BEHANDLING AV PERSONUPPGIFTER
    1. WeSofts behandling av personuppgifter omfattas av EU:s allmänna dataskyddsförordning (2016/679) (”GDPR”) och annan, vid var tid gällande, lagstiftning.
    2. WeSoft agerar som personuppgiftsbiträde för behandling av personuppgifter inom ramen för Kundportalen. Byråer, som har tecknat Avtalet för Kundportalen, är personuppgiftsansvariga för den personuppgiftsbehandling som sker i Kundportalen. Detta innebär att Byråer bestämmer ändamålen och medlen för behandlingen av personuppgifter och ansvarar för att all behandling sker i enlighet med tillämplig dataskyddslagstiftning, inklusive vid var tid gällande GDPR. Det är Byråers ansvar att säkerställa att insamling och behandling av personuppgifter sker lagligt. Byråer är ansvariga för att upprätthålla en rättslig grund för behandlingen samt för att hantera förfrågningar från registrerade gällande deras rättigheter enligt GDPR.
      Som personuppgiftsbiträde behandlar WeSoft personuppgifter enbart i enlighet med Byråers instruktioner och enligt villkoren i det personuppgiftsbiträdesavtal som ingås mellan parterna. WeSoft vidtar nödvändiga och lämpliga tekniska och organisatoriska åtgärder för att skydda personuppgifter i enlighet med GDPR.
  7. ANSVARSBEGRÄNSNING
    1. WeSoft gör inga utfästelser och ger inga garantier för att Kundportalen fungerar utan avbrott eller fel, och tillhandahåller Kundportalen i befintligt tillstånd (as is).
    2. WeSoft är aldrig ansvarig för förlust av Kunddata eller indirekt förlust så som förlorad eller utebliven vinst och/eller produktion.
    3. Kunden ska ersätta WeSoft för skada som orsakats WeSoft på grund av Kundens oaktsamma användande av Kundportalen i strid med detta Avtal eller på annat sätt som orsakar WeSoft skada.
  8. ÖVRIGA BESTÄMMELSER
    1. Detta Avtal gäller tillsvidare.
      Uppsägning av detta Avtal
    2. WeSoft kan avsluta detta Avtal när som helst, utan orsak, med trettio (30) dagars ömsesidig uppsägningstid.
    3. Du som Slutanvändare får inte upplåta eller överlåta dina rättigheter och förpliktelser enligt detta Avtal till en tredje part utan WeSofts föregående skriftliga godkännande.
      Tillämplig lag och tvistelösning
    4. Detta Avtal omfattas av uppdragsavtalets bestämmelser om tillämplig lag och forum för tvistlösning.

Versionshistorik

(2024:1)(fr.o.m. 2024-09-18).