Deklarera din bolagsdeklaration – Inkomstdeklaration 2
Hur gör jag för att lämna in deklarationen av min INK2?
Om du fått ett utkast på bolagsdeklaration från din redovisningskonsult eller revisor kan du slutföra på följande vis.
1. Kontrollera först att utkastet du fått ser korrekt ut.
2. Logga in på Skatteverkets e-tjänst via denna länk. Välj alternativet “Inkomstdeklaration 2”.
3. Du bör då se att det laddats upp ett utkast via Filöverföring. Klicka upp det.
4. Kontrollera så att uppgifterna är kompletta och korrekta och signera sen deklarationen med ditt BankID.
OBS! Kontrollera om du har pengar att få tillbaka eller att betala in. Om du behöver betala in, lägg upp betalningen redan nu. Så slipper du glömma 😉
Ditt/ert ansvar
Deklarationer som upprättats av er konsult är baserad på de uppgifter du/ni lämnat. För att säkerställa att ingen uppgift är felaktig eller glöms bör du kontrollera samtliga uppgifter i blanketten, innan du skickar in den. Om du upptäcker någon felaktighet eller om du har frågor ska du kontakta din konsult. Detta är särskilt viktigt då en felaktighet eller ofullständig deklaration, i vissa fall kan medföra skattetillägg.
Hängde du med?
Du kan också titta på Skatteverkets egna informationssida och video om digital deklaration på denna länk.